Exkursion till Helsingfors

• lör 2023-04-22
  • Helsingfors

Åbo Läkarförening r.f. fyller 165-år detta år! Hurra!

Som en del av jubileumsåret ska vi på exkursion till Helsingfors lördagen den 22.4. där vi ska skåla tillsammans med Finska Läkaresällskapet! Under dagen kommer vi att besöka Konsthemmet Kirpilä, träffa kollegor på det nya Brosjukhuset där vi får en rundtur. Dagen kulminerar med en middag på Villa Aikala.

Vi kommer att börja dagen kl. 10.00 med en brunch där vår värdinna Laura Mustalahti från Galen Pharma välkomnar oss på Scandic Hamburger Börs. Abonnerade bussen startar mot Helsingfors kl. 11.15.

Tidtabellen i Helsingfors:

Kl. 13.30-14.30                      Konsthemmet Kirpilä, Tölö

Kl. 15-16                                 Nya Brosjukhuset

Kl. 16.30                                 Ankomst till Villa Aikala

Kl. 17.00                                 Middag

Kl. 19.30                                 Avfärd till Åbo

Meny:

Kallrökt lax, färsk sparris, appelsin-fänkålbröd.

Lammentrecôte i rödvinssås, karamelliserad selleri, potatisfondant

Rabarberposset

Under dagen har vi planerat att antingen använda kollektivtrafik eller promenera från ställe till ställe. Distansen är korta - det blir ca 15–20 min promenader i förhoppningsvis härligt väder i bästa sällskap.

Allt detta för priset 50€/25€ (ordinarie-/studernademedlem)

Betalas senast 7.4.2023 till Åbo läkarföreningens konto FI25 4713 0010 0675 02, ange namn i meddelandefältet.

Sista anmälningsdag 5.4.23. Anmäl dig till abolakarforening@gmail.com. Anmäl även eventuella kostpreferenser (brunch och middag). Tyvärr har vi ett begränsat antal med platser (p.g.a. bussen), så var snabb!

.

Välkommen med på resa till Helsingfors!