Andra vårmötet

18.04.2018 med start klockan 17 på Hus Lindman

Hematolog Marko Vesanen föreläser om "Akut hematologi"

Åbo läkarförening r.f.:s jubileumsseminarium: SOTE paneldebatt

14.9.2018 klockan 16.30 - 19.00, ÅUCS, T-sjukhuset, auditorium Haartman

Seminariet är öppet för allmänheten och vi önskar anmälningar till seminariet via kalendern här till höger på sidan för att planera för kaffeserveringen.

Årsmöte och -fest

17.11.2018 med start klockan 18, lokal ännu oklar

Åbo Läkarförening r.f. är en sammanslutning mellan i Åbo och dess omnejd bosatta läkare och tandläkare i medicinsk-vetenskaplig och kollegial anda. År 2018 är föreningens 160:e verksamhetsår. Vårt medlemsantal är för tillfället 168.

Vår huvudsakliga verksamhet består av att ordna möten och utbildning för våra medlemmar. Sammankomsterna sker 4-5 gånger årligen och verksamhetsåret kulminerar i årsfesten som äger rum i november. Gemensamma resor ordnas i vidareutbildningssyfte nu och då. Ibland ordnas även evenemang som är öppen för allmänheten, som t.ex. seminariet vid vårt 150-års jubileum.

Föreningen har fyra hedersmedlemmar: professor Martin Panelius, docenten Robert Paul, överläkare Bo Lönnqvist samt Margit Forssell.

Docent Henry Nygård har författat en diger avhandling på över 300 sidor om ÅLF och medicinen i vår landsända under rubriken Kollegialitet och samhällsansvar: Åbo Läkarförening 1858-2008.  Boken finns att få av sekreteraren.  Detta var en de stora given av föreningens 150-årsbegivenheter.

Läs stadgarna och om du känner för att komma med som medlem, fyll i formuläret här på hemsidan!

ÅLF 160-års jubileum SOTE paneldebatt

Bli medlem!

Spamfilter
Skriv siffran 9 med bokstäver: