Åbo läkarförening r.f.:s jubileumsseminarium: Vårdreformen paneldebatt

14.9.2018 klockan 16.30 - 19.00, ÅUCS, T-sjukhuset, auditorium Haartman

Seminariet är öppet för allmänheten och vi önskar anmälningar till seminariet via kalendern här till höger på sidan för att planera för kaffeserveringen.

För mera information om evenemanget se vänligen skild flik ovan.

Till 160-års jubileumets ära finns även en jubileumspins att köpa av styrelsen för 5 euro.

Årsmöte och -fest

17.11.2018 med start klockan 18, Hamburger Börs

Åbo Läkarförening r.f. är en sammanslutning mellan i Åbo och dess omnejd bosatta läkare och tandläkare i medicinsk-vetenskaplig och kollegial anda. År 2018 är föreningens 160:e verksamhetsår. Vårt medlemsantal är för tillfället 168.

Vår huvudsakliga verksamhet består av att ordna möten och utbildning för våra medlemmar. Sammankomsterna sker 4-5 gånger årligen och verksamhetsåret kulminerar i årsfesten som äger rum i november. Gemensamma resor ordnas i vidareutbildningssyfte nu och då. Ibland ordnas även evenemang som är öppen för allmänheten, som t.ex. seminariet vid vårt 150-års jubileum.

Föreningen har fyra hedersmedlemmar: professor Martin Panelius, docenten Robert Paul, överläkare Bo Lönnqvist samt Margit Forssell.

Docent Henry Nygård har författat en diger avhandling på över 300 sidor om ÅLF och medicinen i vår landsända under rubriken Kollegialitet och samhällsansvar: Åbo Läkarförening 1858-2008.  Boken finns att få av sekreteraren.  Detta var en de stora given av föreningens 150-årsbegivenheter.

Läs stadgarna och om du känner för att komma med som medlem, fyll i formuläret här på hemsidan!

Inga händelser på kommande

Bli medlem!

Spamfilter
Skriv siffran 10 med bokstäver: