14.9.2017 Höstmötet på restaurang Hus Lindman.

18.11.2017 Årsmöte och årsfest på restaurang Suomalainen pohja.

Åbo Läkarförening r.f. är en sammanslutning mellan i Åbo och dess omnejd bosatta läkare och tandläkare i medicinsk-vetenskaplig och kollegial anda. År 2017 är föreningens 159:e verksamhetsår. Vårt medlemsantal är för tillfället 168.

Vår huvudsakliga verksamhet består av att ordna möten och utbildning för våra medlemmar. Sammankomsterna sker 4-5 gånger årligen och verksamhetsåret kulminerar i årsfesten som äger rum i november. Gemensamma resor ordnas i vidareutbildningssyfte nu och då. Ibland ordnas även evenemang som är öppen för allmänheten, som t.ex. seminariet vid vårt 150-års jubileum.

Föreningen har tre hedersmedlemmar: professor Martin Panelius, docenten Robert Paul, överläkare Bo Lönnqvist samt Margit Forssell.

Docent Henry Nygård har författat en diger avhandling på över 300 sidor om ÅLF och medicinen i vår landsända under rubriken Kollegialitet och samhällsansvar: Åbo Läkarförening 1858-2008.  Boken finns att få av sekreteraren.  Detta var en de stora given av föreningens 150-årsbegivenheter.

Läs stadgarna och om du känner för att komma med som medlem, fyll i formuläret här på hemsidan!

Inga händelser på kommande

Bli medlem!

Spamfilter
Skriv siffran 10 med bokstäver: